Friday, February 10, 2012

Bila Cinta Bertamu Episod 9

teratai_ija: Assalamualaikum ziedax. Apa khabar? Harap sihat selalu. Saya sekali lagi ingin meminta maaf atas segala kesalahan yang perna saya lakukan samada sengaja atau tidak. Saya cuma ingin memberitahu mungkin ini adalah pesanan terakhir daripada saya. Saya sudah bertunang dan akan mendirikan rumah tangga dengan bakal suami saya pada bulan hadapan. Jadi, penting bagi saya untuk melupakan segala perkara yang mungkin akan menimbulkan masalah pada ikatan yang bakal dibina. Namun, saya tetap perlukan doa daripada awak. Doakan kesejahteraan dalam rumah tangga saya. Terima kasih atas segala nasihat yang awak berikan. Assalamualaikum.

Kali ini Faiza tekad, ini adalah pesanan terakhir yang akan dia berikan kepada Ziedax. Sudah hampir sebulan dia menjadi tunangan Mohd Fariz dan akan berkahwin tidak lama lagi. Perkenalannya dengan Fariz seolah-olah dia sudah lama mengenali Fariz. Begitu juga Fariz yang seakan-akan sudah begitu mengenali Faiza. Atas sebab itu, Faiza serasi apabila bekerjasama menyiapkan persiapan perkahwinan bersama Fariz.

Sebulan kemudian, hari yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Semua persiapan sudah dilakukan dengan sebaiknya.

"Saya terima nikahnya...." Ayat yang meluncur di mulut Fariz akhirnya disambut dengan senyuman dan rasa syukur di hati Faiza. Akhirnya, dia yang Allah tetapkan untukku. Alhamdulillah syukur ya Allah. Serta merta air mata mengalir di pipi Faiza tatkala melihat Fariz datang kepadanya untuk menyarungkan cincin. Beribu kesyukuran dipanjatkan atas kurniaan yang diberikan ini. Melihat senyuman yang terukir di bibir abang, kakak ipar dan saudara-saudaranya memekarkan lagi bunga di hati Faiza.

"Terima kasih kerana sudi menjadi suri dalam hidup saya, Faiza," tutur Fariz memulakan bicara tatkala mereka berehat dari hari yang memenatkan.

"Saya yang patut berterima kasih pada awak Fariz kerana memilih saya. Mungkin saya tidak sempurna pada mata awak, tapi saya insyaAllah akan membuat yang terbaik untuk menjadi isteri yang solehah untuk awak," balas Faiza sambil hatinya tidak putus-putus memuji kurniaan yang Allah berikan.

"Alhamdulillah, akhirnya Allah kabulkan permintaan saya. Saya terima awak seadanya kerana saya yakin awak adalah orang terbaik yang Allah tetapkan kepada saya. Saya sebenarnya sudah lama mengenali dan menunggu awak...." Kata itu terhenti seketika namun tidak mengejutkan Faiza kerana teringat kisah bahawa abangnya pernah menyatakan pertanyaan Fariz tentang dirinya suatu masa dahulu. Namun, apa yang dimaksudkan oleh Fariz adalah tentang sesuatu yang masih belum Faiza ketahui dan pastinya ia akan dikhabarkan kepada Faiza tidak lama lagi.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram