Thursday, July 31, 2014

Syawal 1435H / 2014 M

Bismillahirrahmanirrahim.. 
Pertama sekali, salam aidilfitri buat semua yang beragama islam. Alhamdulillah bulan Ramadhan telah kita lalui dengan kesempatan yang Allah beri kepada kita. Harapnya, segala perkara baik yang kita amalkan pada Ramadhan lepas dapat kita istiqamahkan dalam kehidupan yang mendatang. Amin..

Untuk raya tahun ni, giliran rumah keluarga suami pulak tempat menyambut 1 syawal. Alhamdulillah syukur Ramadhan tahun ini, puasa penuh dapat dijalankan. Malam terakhir ramadhan hari tu, sempat lagi bantu mak kat rumah untuk masak lauk untuk keesokan hari, kemas apa yang patut, pukul 11 balik pula rumah mentua. Keesokannya, kali pertama sembahyang raya di konsulat Indonesia.

Raya pertama ada kelainan sedikit tahun ini sebab kebiasaannya raya pertama duduk kat rumah je sambut tetamu. Tapi tahun ni, raya pertama lagi dah jadi tetamu. Maka banyaklah dan bermacamlah makanan-makanan berat yang terhidang dari pagi sampai petang yang akhirnya membuatkan perut rasa kembung dan batuk pun datang. Mungkin cuaca yang panas dan berjerebu juga penyebabnya. Raya kedua, request untuk rehat je di rumah.

Tahun ni tak semua ipar balik beraya. Jadi selfie dekat boleh lagi, hihi. In shaa Allah jika diizinkan Allah, tahun depan raya bertiga pulak. 

Oh, bercakap tentang bertiga ni, ada beberapa barang baby yang saya dan suami dah dapat dah, for free. Dan of course, turun temurun.. Alhamdulillah tak perlu keluar banyak duit beli barang baby yang baru. Pakai apa yang kakak-kakak ipar pernah pakai je. 



Yang first tu, baby car seat. Kemudian ada stroller, bottle sterilizer, breastfeed pump dan satu beg baju-baju baby. Tak sabar pulak nak tunggu babu keluar.
Mudahan semuanya dipermudahkan oleh Allah..amin..

Okey, sampai sini sahaja. Sekali lagi, taqabbalallahu minna wa minkum, kullu 'amin wa antum bikhairin. Selamat hari raya aidilfitri semua..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram