Friday, July 11, 2014

GAZA BERDARAH LAGI

 
 
Bumi GAZA berdarah lagi. Paling menyayat hati pada bulan Ramadhan di mana hampir semua penduduknya menunaikan ibadah puasa. 
 
 
Pastinya, anak-anak kecil yang menjadi mangsa. Bagaimana agaknya jika kita berada di tempat mereka? Nauzubillah min zalik....

Kala kita seronok menanti Hari Raya, kala kita mengeluh betapa kenyangnya kita tika berbuka puasa, bayangkan apa yang mereka keluhkan. Bayangkan apa yang mereka tangiskan.. Kala kita sibuk mencari harta kekayaan dunia, mereka sibuk mencari keamanan dan keselamatan Allah. Maka mereka semakin dekat dengan Ilahi berbanding kita..Subhanallah..
Ya Allah bantulah mereka. Kuatkan hati dan jiwa mereka menelusuri kehidupan mendatang. Pasti...pasti ada hikmah disebaliknya.
 
Buat semua, jom kita sama-sama membantu mereka sekadar yang termampu kita. Sumbanglah apa yang kita terlebih, sumbangkan apa yang kita miliki untuk kemudahan saudara kita di sana.
AYUH PEDULI GAZA BERSAMA...
Andai tidak termampu sumbangan dari segi harta, cukuplah andai mampu memberi sumbangan ingatan, simpati dan senjata yang paling mustajab iaitu DOA buat mereka...
DOA ITU SENJATA UMAT ISLAM

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram