Wednesday, March 30, 2011

Memang Tak Sangka...=)

Minggu depan, ada seorang kawan saya yang akan melansungkan walimatul urus. Sayangnya, tak dapat nak hadir di majlis dia kat sarawak nu...huhu. Ramai dah majlis kawan-kawan yang terpaksa di'tidakhadir'kan sejak merantau di negeri orang ni. Tapi harapnye, kawan2 sudi lagi hadir ke majlis saya je nanti... InsyaAllah....(bile ntah..??)

Tapi thats not the point...apa yang nak dishare hari ini adalah mengenai jodoh yang Allah tentukan untuk hamba-hamba-Nya. Apa yang tak disangka, ramai kawan-kawan bertemu jodoh dengan pasangan yang sama sekolah walaupun waktu dulu, mereka ber'couple' dengan orang lain. Lebih hebat, pasangan tu tak pernah bertegur pun sesame sendiri. Sebelah bilik kelas pulak tu..=) dekat rupenye jodoh kawan ni....

Yang sorang lagi, pasangan die adalah penolong ketua pengawas yang memang diminati ramai. Kawan ni dulu mase form 3 sampai 5 memang bukan nak dikatakan nakal tapi kurang mendengar sikit la...(sebab kwn die ni pun same..haha) tapi, jodoh die rupa2nya dengan abg senior ni jugak....sekarang baru je melahirkan anak yg pertama....baby girl....comel...mane taknye, bapak hensem mak cantek.....=)

Pape pun, jodoh pertemuan semuanya di tangan Allah. Kita hanya merancang, Allah yang menentukan. walaupun kate2 ni slalu sangat da didengar tapi memang tak lari lansung daripada kehidupan kite kan......???

Yang penting, serah semuanya kepada Allah. InsyaAllah, ade 'die' yang telah Allah tetapkan untuk kite...(chewah......)

ok tu je.......salam.....=) =) =)

2 comments:

  1. betul tu,,kadg2 orang yang kita tak sangka lak jadi teman hidup kita kan,,Allah je yg tahu,,,

    ReplyDelete
  2. yup...!!! sebab tu org ckap, kalo benci, jangan benci sangat, entah2 die org yang akan kite sayang nanti n begitu jugak sebaliknye kan....=)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram