Monday, August 26, 2013

Hari Raya Berdua


Salam Syawal semua.. Hari ni kita sudah berada dalam hari ke 19 bulan Syawal tahun 1434H. Macam mana dengan puasa 6 bulan Syawal? Nampaknya saya masih tinggal dalam 3 hari lagi yang perlu ditunaikan. Semoga puasa 6 kita memberi keberkatan buat diri kita sendiri. Alhamdulillah, tahun ini adalah tahun pertama saya beraya bersama suami. Seperti biasa bagi suami isteri, pasti ada perbincangan yang perlu dibuat, dan tahun ini kami memutuskan untuk beraya di rumah keluarga saya di Sri Aman. Ini juga adalah bersempena majlis kahwin abang saya yang dilaksanakan pada raya ke-4.

Perjalanan kami ke kampung mengambil masa selama 4 jam. Selepas solat sunat aidilfitri, bersalam-salaman, kami singgah sebentar di rumah mentua sebelum memulakan perjalanan ke kampung. Jujurnya perjalanan hari itu agak menggerunkan. Mungkin agak trauma dengan apa yang berlaku pada sahabat pada bulan puasa sebelumnya. Semoga mereka aman di sana..
 Tahun ini, hari raya memang berbeza. Biasanya, malam raya, siapkan baju sendiri dan baju adik-adik. Tahun ini, siapkan baju sendiri dan baju suami sahaja. Baju adik-adik mereka sediakan sendiri masing-masing.


Ini adalah gambar raya pertama di kampung. Tak pakai baju raya pun, sebab masih berada di luar menguruskan beberapa perkara berkaitan majlis abang. ^_^

Tahun ini, tidak ada gambar keluarga hari raya pertama sebab abang dan adik tidak pulang ke rumah, jadi kami semua hanya bergambar pada hari raya keempat waktu majlis abang. Tahun ni juga tak ada warna tema untuk raya..hihi..


Bersama pengantin. Gelak bila tengok gambar ni. Abang dengan bekas tepung tawar masih di dahi..haha..


Tidak melepaskan peluang bergambar di pelami, buat kali kedua. Masih pengantin baru kan? hehe..
Tahun lepas adalah raya yang agak sedikit merunsingkan dan menyedihkan bagi saya. Tapi tahun ini, beraya sebagai seorang isteri adalah raya yang paling menggembirakan bagi insan yang baru bercinta bersama suami..^_^ Alhamdulillah, syukur padaMu ya Allah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram