Sunday, July 14, 2013

Kehidupan Ramadhan 1434H

 
 
Semakin hari, tahun 2013 semakin membawa kita kepada penghujungnya. Sudah 7 bulan melalui tahun ini, memang terasa pantas berlalu. Alhamdulillah, banyak dugaan, banyak juga kenangan dilalui. Mudahan semuanya berjalan mengikut aturan Allah dengan lancar.
 
Bulan Ramadhan ini, Kelas Agama Dewasa ditangguhkan sementara dan digantikan dengan Kelas Tadarus Khas Ramadhan serta Kelas Bimbingan Khas Ramadhan. Alhamdulillah, ramai lagi para ibu dan anak-anak muda wanita yang sanggup meluangkan masa demi menghayati kemanisan ayat al-Quran. TErasa semangat mereka yang tidak putus-putus mempelajari ilmu-ilmu agama yang ada. Semoga ilmu yang mereka dapat akan menjadikan mereka lebih baik daripada sebelumnya. 
 
Kelas STAM pula sekarang bertungkus-lumus membuat persediaan menghadapi ujian syafawi yang akan mereka tempuhi esok. Terasa makin cepat berlalu, matapelajaran pula masih ada yang belum dihabiskan. InsyaAllah bulan Ramadhan ini, Allah permudahkan semua urusan saya dan permudahkan semua urusan anak didik untuk lebih bersedia untuk peperiksaan bulan Oktober nanti. 

Alhamdulillah juga, sudah 5 hari kita semua menunaikan tanggungjawab menjalani ibadah puasa, dan inilah kali pertama saya berpuasa sebagai seorang isteri. Keadaannya tidak jauh berbeza, cuma sekarang berbuka puasa bersama suami adalah satu kelainan yang tidak dapat saya gambarkan. Semoga ibadah puasa kami diterima..amin. 

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram