Saturday, December 7, 2013

Honeymoon - Sematan Palm Beach Resort

 
 
Hello semua..
 
1 Disember, tarikh keramat buat diri saya selama 26 tahun dilahirkan. Kenapa, cuba teka? Yup, tarikh lahirnya seorang bayi 'comel' di dunia dan diberi nama Siti Hajar binti Ramli serta tarikh bermulanya perjalanan Siti Hajar ini sebagai seorang isteri. Alhamdulillah, sudah setahun mengharungi kehidupan bersuami. Nikmatnya, hanya ister-isteri sahaja yang tahu.. yang masih belum menjadi isteri rasanya, belum dapat merasa lagi kot.. (ada ke yang dah tahu?? ooo hebat-hebat!!) ^_^
Sebenarnya, baru sahaja habis bercuti sempena menyambut ulang tahun kelahiran dan perkahwinan. Ingat lagi beberapa bulan sebelumnya, kami suami isteri merancang untuk bercuti di Terengganu, tetapi disebabkan nak menanam sikap berjimat atas alasan tertentu, kami pun menukar rancangan untuk bercuti sekitar Bumi Kenyalang ini sahaja. Tetapi, seperti biasa, hampir semua tempat peranginan sudah penuh sempena cuti sekolah. Sudah mula berputus asa pada mulanya, tapi tetap tidak mengalah sehingga akhirnya terjumpa satu tempat yang masih available, dan paling menarik, harga pun boleh tahan.
 
Tapi ape pun, terima kasih banyak-banyak pada encik suami atas percutian honeymoon kedua ini. Buat seketika waktu tengah merenung ombak kemudian lihat wajah suami, saya dongak semula ke langit. Allah masih tangguhkan masa kami untuk memiliki anak, namun secara rahsia Allah sebenarnya beri peluang buat kami menghabiskan masa berdua yang tidak pernah kami perolehi sebelum kahwin dahulu. Subhanallah...sob..sob.. (sedih kejap..)
 
Okey, balik pada kisah tadi, perjalanan ke tempat ini mengambil masa 2 jam daripada bandar Kuching. Sematan adalah sebuah pekan kecil yang pada saya agak sunyi kerana penduduknya yang sedikit dan jauh daripada bandar. Namun kedudukannya yang berada di pinggir pantai menjadikannya salah satu tempat peranginan yang menarik. Saya dan suami menginap di Quadruolex Chalet  di Sematan Palm Beach Resort dengan harga RM168 semalam disertai dengan sarapan dan makan malam. Penginapan di sini ala-ala chalet dan bilik. 
 
 
Banyak aktiviti yang boleh dilakukan di sini, tapi disebabkan cuaca yang kerap hujan dan ombak juga agak kuat, kami tidak dibenarkan untuk melakukan aktiviti-aktiviti pantai. Jadi, pagi-pagi selepas sarapan, kami menyewa basikal dan bersiar-siar menyusuri kampung dan pekan. Honestly, memang seronok especially bab lumba basikal dengan suami. Pulangnya, dua-dua lenguh punggung naik basikal yang keras sit nya. Esoknya, sebelum membuat keputusan untuk berbasikal lagi, mandi-mandi dahulu di kolam renang. (walaupun tak reti berenang) Kolam renang di sini jenis infinity pool menghadap ke pantai. Seronok!! Cemburu pula tengok suami 'menari-nari' dalam kolam renang..huhu..nak belajar takut pulak..

Putih dan hitam adalah basikal hari kedua manakala hijau dan pink pula hari ketiga. Gambar diambil di tempat sama, kamu semua perasan tak apa yang hilang dalam gambar kedua?? hihi..

Hari Selasa, pukul 12.30, check out dan cuti lagi sehari untuk rehat-rehat. Pulang rumah je, terus kena flu sebab mandi kolam renang pagi-pagi. Hahaha..padan muka.. 


Inilah kolam renang dia. Infinity pool menghadap ke pantai. 


Dan last but not least, gambar sang suami dan isteri..


Jadi, sesiapa yang berhajat nak mencari tempat me'refresh'kan diri, boleh cuba-cuba intai di SINI
Itu sahaja percutian kali ini!!
Eh, tapi sebelum tu, saya ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat adik ipar yang baru melansungkan perkahwinan pada 24 November yang lepas. Didoakan semoga bahagia dunia dan akhirat..amin.. Orang lain yang kahwin, yang lain pula yang honeymoon kan? Hahaha.. Sebab kami pun pengantin baru..baru setahun..=D
Okey bye semua...wassalam..
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram