Monday, August 3, 2015

Hati dan Diri -Aku Pinta CintaMu-

Merangkak memijak bumi Allah, dengan pinjaman yang sementara
Membuatkan kadang hati rasa penat, jiwa rasa berat
Helah syaitan, hati terlayan, pahala terkorban
Betapa sesal amat menghimpit perasaan dan jiwa
Menghimpit rasa adakah dosanya terhapus segera,
atau hapusnya dengan balasan yang menanti di sana
 
Terangnya hari ini, tidak akan sama dengan terangnya hari esok
Gelapnya semalam, tidak akan sama dengan gelapnya hari yang mendatang
Namun jiwa ini tetap sama esok dan selamanya
Hati ini tetap begitu saat masa berlalu membawa usia
Sungguh kadang terasa penat segala minda, memikirkan betapa
Usia lampau berlalu tanpa ada yang menyinar
Menyinar sebagai bekalan untuk masa di sana
 
Allah... diri ini malu
Malu pada dunia, malu pada makhluknya
Air mata ini
Tidak akan bisa memadamkan segala api kesilapan silam
 
Ampuni aku ya Allah, maafkan khilafku
Aku mohon, Engkau cacakkan tiang istiqamah buat diriku
Aku pinta, Engkau kibarkan rentangan keinsafan buat diriku 
Aku merayu, rapatkan aku pada mereka yang cinta pada diriMu
Agar timbulnya cinta ini melebihi cinta kepada makhlukMu
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram