Wednesday, July 22, 2015

Kisah Raya Kami

 
 
Bismillahirrahmanirrahim.. Alhamdulillah hari ni dah masuk 6 Syawal dah. Sekejap je rasa masa berlalu. Hari raya tahun ini adalah raya yang bersejarah jugaklah kan selepas raya pertama sebagai isteri. Raya sebagai seorang ibu..haah siapa yang merasa dia taulah kan.. betapa bahagianya dan betapa 'kamboh'nya (bahasa Sarawak) saat-saat menjelang raya. Tahun ini saya ambik cuti awal seminggu koooonooonnya nak buat biskut, kek raya semua. Siap beli lagi mentega satu bekas besar kooonoonnya takut terpaksa ulang alik pergi kedai sebab tak cukup. Sekali tengok, tak terguna pon butter tu. Sempatlah guna buat muffin tapi lepas raya..haha. Nampak tak betapa gigihnya angan-anganku itu. Last-last sempat buat biskut cornflakes madu je, haha.
 
Okey, itu bab biskut. Untuk baju pulak, tahun ni suami dan saya pilih warna emerald green sebab nak sekalikan nanti nikah adik ipar. Jadi, beli kain terus sekali dalam 10 meter kemudian hantar untuk jahit. Baju melayu ayah, baju melayu Rafi dan baju kurung. Blank, kemudian macam biasa saya tambah lagi lace untuk naikkan seri baju.
 
 Tahun ni beraya dengan adik beradik yang berempat tu je. Abang turn di Sabah dan adik sorang lagi masih belum pulang waktu ni.

Rafi di pagi raya. Pasang je baju, ibu terus snap. Takut ada yang tarik-tarik kopiah taknak pakai. Oh ya, kopiah kait ni saya order dari NURIZAN AHMAD. Puas hati sangat dengan hasil kait die. Dalam kurang seminggu je dah siap kopiah Rafi. Mungkin tak ramai yang tempah kot. Orangnya pun peramah je dengan pelanggan.

This is my hobby. Tak sampai lagi tetamu, dia dah tidur dulu.

 Last but not least, keluarga kecil kami...


 Ibu, ayah dan Rafi. Oh ya, khat kufi kat belakang tu suami buat sendiri. Karang sendiri, hantar kat syarikat percetakan, dengan bingkai sekali dapat dalam RM98 sahaja. Murah sangat daripada beli yang perlu ditempah. Percubaan untuk persediaan rumah baru nanti. ^_^

Jadi itu sahaja kisah pendek raya kami. Selamat Hari Raya semua!! Maaf zahir dan batin..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram