Thursday, November 6, 2014

Dekorasi - Workstation

Bismillahirrahmanirrahim..

Wah...tajuk bukan main lagi tulis DEKORASI. Macam pakarlah pulak..haha.. Sebenarnya, seminggu ni pejabat sibuk berkemas-kemas untuk 5S. Jadi apa itu 5S? Dulu masa pejabat lama, semuanya dah siap waktu masuk-masuk kerja. Jadi perbezaan sebelum dan selepas 5S memang kosong. Eh, bukanlah kosong sangat sebenarnya, dalam 30 peratus macam tu kot pengetahuan yang ada..

Tapi sedihnya, tuan punya partisyen ni bukan orang yang kreatif yang boleh buat sesuatu kawasan tu jadi 'WOW'.. setakat orang cakap "EM...OKEYLAH NI.." tu bolehlah.. Macam akak AKU BUKAN BIDADARI ni, memang respek sangat. Macam manalah akak dapat idea nak hias kawasan-kawasan jadi cantik macam tu. Tapi, nak buat macam mana, den buatlah sekadar yang mampu mengikut keperluan dan bajet. Haha...bajet konon..
Jadi, lepas alih sana sini, balut itu ini, cuba begitu begini, ini lah hasilnya..

 Rak hitam tu, rak lama dari pejabat lama yang dah lama..ha, berapa banyak lama tu.. Nak cat bagi nampak baru, em memang lambat kot nak buat. hihi.. Yang rak kecil tu pulak, rak yang baru, memang untuk letak buku-buku rujukan. Itu pun, banyak buku yang terpaksa dibawa pulang sebab dah serabut sangat kalau disusun.


Cop, bekas pensil dan notepad yang disusun di tepi printer. Tak kreatif pun, tapi sekali lagi, OKEYLAH...hihi.. abaikan keyboard yang bertampal dengan huruf jawi tu. Kat sini memang susah nak cari sticker jawi, jadi buat sendiri, potong dan tampal...


Printer dan laci kertas yang siap ditag.

 
Em, nampak kurang tersusun pulak wayar tu kan? Takpe, nanti boleh perbaiki lagi...

Bekas pen yang telah diubahsuai. Mulanya ada sambungan lagi bekas ni dengan bekas kecik untuk letakkan barang-barang kecil. Tapi, saya buang dan ikat je riben merah tu kat tengah. Lebih simple dan senang nak susun.

Jadi secara keseluruhannya, setakat itu sahaja yang mampu saya lakukan kala sedang sarat ni. Mana tahu nanti baby keluar, jadi anak yang rajin tolong ibu kemas-kemas rumah, kreatif dan pandai hias-hias rumah kan..amin... Kira kemas ni sekali sebelum cuti bersalinlah kiranya.. 

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram