Thursday, October 9, 2014

Dua Tempat Makan Menarik di Kuching (bagi Wahnan Asliyam semata-mata)

 
 
Bismillahirrahmanirrahim..
 
KUCHING... tempat menetap yang sudah lama diduduki. Tetapi bila orang tanya, "Kat mana tempat makan best kat Kuching ni ye?" Atau kalau ada orang nak ajak makan dan tanya lagi, "Okey, jom kita nak makan kat mana?" Jujurnya, saya adalah antara orang yang akan mendiam paling lama. Kenapa? Bukan sebab banyak sangat pilihan di fikiran, tapi sebab memang tak familiar dengan tempat makan di Kuching. Suka makan di rumah kononnya..haha..
 
Tapi rasanya bukan saya sahaja yang mengalami perkara yang sama. Jadi, bila dah jumpa satu dua tempat makan yang bagi saya menarik, (bagi sayalah..tak tahu bagi orang lain) nak jugaklah rasanya berkongsi, mana tahu ada yang nak cari tempat makan jugak lepas ni.
 
Okey, tempat yang pertama adalah kedai mamak yang bagi saya memang susah nak jumpa di Kuching ni. Kalau kat Semenanjung, nak makan roti naan, tosai senang je.. Kat sini, agak susah sedikit sehingga akhirnya suami bawa minum pagi kat satu kedai ni iaitu Restoran Bombay Ria. Kawasan kedai adalah di kawasan Satok. Kat situ ada 2 buah restoran mamak, tapi yang ini suami cakap okey lagi.
 

 Macam biasa, dari dulu lagi minat kat roti naan. Akhirnya ketemu jua dirimu...

Okey, kedai makan yang kedua pula yang ingin saya syorkan adalah Aroma Cafe. Restoran ini pun saya baru cuba setelah dibelanja oleh bos kami minum pagi. Rakan sekerja yang perkenalkan.. Terletak di Jalan Tabuan, berdekatan dengan bangunan Fata Hotel. Apa yang menarik di sini, banyak pilihan makanan yang boleh kita pilih dan harga pun berpatutan. Yang paling penting, layanan yang cepat dan mesra.

gambar ambil dari google.. tak sempat pulak nak snap gambar sendiri..

Jadi, buat sesiapa yang belum mencuba dan ingin mencuba, silakan... Nanti kalau jumpa lagi tempat menarik, in shaa Allah saya akan sama-sama kongsikan terutama sekali di Kuching, Sarawak ni ye...

Sampai jumpa lagi semua...wassalam...^_^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram