Friday, May 16, 2014

Selamat Hari Guru.. =')

 
 
Bismillahirrahmanirrahim... 
 
16 Mei adalah hari yang meriah bagi guru-guru kan? Hari ni lah anak-anak sibuk mencari hadiah untuk guru yang disayangi. Tetapi apa yang pasti, ibu bapalah yang membeli. Macam zaman kecil-kecil dulu. Ibu tak beli hadiah untuk guru, siap merajuk lagi. Hahaha.. dekat pejabat semalam pun, ibu-ibu sibuk beli tupperware yang dah siap dibungkus untuk diberikan kepada guru anak-anak. 

Dan pada hari ini jugaklah saya mendapat satu kejutan sempena hari guru. Waktu rehat seorang pelajar kelas Dewasa telefon, bagitau dia nak datang ke pejabat sekejap untuk jumpa. Ingatkan dia nak tanya soalan atau masalah. Sekali datang, masuk je ke dalam pejabat siap bawak satu kotak kek Secret Recipe sambil ucap, "Selamat Hari Guru." Tokojut den haa... Nasib baik semua keluar rehat waktu tu.. hahaha..


Terima kasih banyak-banyak atas pemberian ini wahai kak Aishah.. Kakak ni adalah antara anak murid yang selalu datang kelas, jarang sangat ponteng. Semoga ilmu yang dicurahkan dapat dijadikan sebagai panduan dalam kehidupan. Amin.. Terima kasih juga kepada yang menghantar ucapan hari guru dalam SMS. huuhu..

Dan akhir sekali, Selamat Hari Guru ingin saya ucapkan kepada semua guru-guru yang pernah mengajar saya di SK Pusat Lawas, SK Abg Man Simunjan, SK Serian, SMKA Sheikh Haji Othman Abdul Wahab, dan USIM. Tidak lupa juga guru yang paling setia sepanjang kehidupan saya, Ramli bin Junaidi dan Dayang Junaidah Abg Mazaman. Terima kasih banyak-banyak. Semoga semuanya berada di dalam keadaan bahagia dan ceria sentiasa dan untuk guru beragama Islam, semoga semuanya dirahmati Allah sentiasa. Amin ya Rabbal 'Alamin..

p/s Salah satu bekalan yang dapat kita bawa setelah meninggal dunia nanti adalah ilmu yang dimanfaatkan... in shaa Allah..

Okey, wassalam..
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram