Saturday, October 29, 2011

The real 'Slumdog Millionaire'


Bismillah.....Pasti ramai yang dah tengok cerita Slumdog Millionaire kan? salah satu filem yang memenangi anugerah Oscar yang mengisahkan warga India yang menang dalam peraduan "Who Wants To Be A Millionaire". Ingat lagi cerita tu di'promote'kan oleh seorang pensyarah. Thank you encik Azmir!!...

Hidup yang penuh dengan kemiskinan dan pertandingan ini akhirnya menjadikan dia terkenal ke seluruh dunia. TAPI itu hanya cerita..... dan TAPI lagi, kisah ini telah benar-benar berlaku di India..!! Seorang kerani yang mendapat gaji sebanyak RM399 sebulan sekarang mendapat 3.07 juta sebagai hadiah beliau menyertai pertandingan itu.

Sushil Kumar, insan bertuah yang diberi kurniaan rezeki yang berlipat-lipat kali ganda. Mungkin ini rezeki alam perkahwinan yang baru ditempuh selama 3 bulan...:)

Sumber daripada KOSMO! mengatakan, dia hanya menonton rancangan ini di rumah jirannya kerana tidak mampu membeli set televisyen...dan sekarang, duit yang diperoleh beliau akan gunakan untuk menduduki peperiksaan, membeli rumah baru untuk isterinya, membayar hutang ibu bapanya dan dijadikan modal untuk adik beradiknya berniaga....huhu... anak yang baik............:)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram