Saturday, September 17, 2011

Ibu ampunkan aku

Bismillah....alhamdulillah masih bernyawa di atas muka bumi ini. Pagi tadi teringat perbualan mak dan rakannya di kedai. Bukan semua yang didengari tapi ada satu baris kata yang membuatkan hati saya merasa sesuatu. Rakan mak mengatakan,

"Kadang-kadang saya selalu merajuk dengan anak-anak jika mereka tidak melayan saya."

Kata-kata itu membuatkan saya terfikir, mak pernah tak terasa hati dan merajuk dengan sikap anak-anak dia yang 7 orang ini? Terutama sekali dengan diri ini...?? Dan jawapannya, memang saya sudah tahu...huhu...

Kadang-kadang kita tidak menyedari perbuatan & perkataan yang kita tuturkan walaupun biasa, tapi memberi kesan di dalam hati sanubari ibu dan ayah kita. Kita lansung tidak menyedarinya kan??? Lebih-lebih lagi apabila mereka sudah lanjut usia, hati mereka sudah tentunya lebih sensitif. Namun, perkara yang kadang-kadang kita sedar ini lah yang akan menjadi salah satu punca derhaka kita pada mereka. Nauzubillah....

Masih belum terlambat lagi untuk kita meminta maaf. InsyaAllah...
Maafkan anakmu ini ye mak dan ayah.....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram