Monday, February 28, 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah, tanggal 28 Febuari ni, sye dapt elaun yg pertame sepnjang menjalani praktikal...=)

Rase mcm dpat gaji yg pertame je. Walopun sblum ni ade je keje n dapt gaji, tp mcm x same je prasaan dapt skarang...heeee....

N walopun skit drpada staf2 yang telah bekerja, tapi untuk seorang yg manjalankan praktikal, ia amat memadai n bersyukur sangat2 sebab kawan2 yang lain ade yang x dapat mcm ni...

yang penting, duit ni mesti digunakn untuk perkara yang berfaedah. nak bayar PTPTN yg masih lagi x hbis bayar..huhu...ini yang penting...xpe2,skit2 hbisla ni..=)

Syukur padaMu ya Allah.....=)

Sunday, February 27, 2011

Penat jugak jge baby bile da besar ni......

Hari ni, ade akak anta baby die kat umah sbb die nk kene pegi kerja..

Comel je anak die, namenye Amirul...Amirul ni, suke duduk kat luar, kalo masok dalam umah, konfom die nangis...

Kesian ngan ida, saye pon ambik alih tugas die tnangkn amirul ni...Bawak die kat luar pastu dodoikan kat luar. x kisahla orang nk tgok ape, yg penting amirul diam....da nak tdo da die, tbe2 pulak lalu keta yg enjin die mcm nk pecahkan umah org, trus terjaga balik si amirul tu....huhuhu...

Satu lagi, amirul ni suke org yg pkai tudung, mungkin sbb die ingat 2 emak die kot. Last2 x larat nk dodoi ka tt luar, dgn pans2nye, bwakla msuk umah smbil bertudung...

Mule2 memng meragam sangt2, tp akhirnya die tidur jugak ditemani suaraku yg 'merdu' ini...hahaha....

Bile mcm ni, trpike blik, mcm mane entah sye waktu kcik dulu. kalo mcm amirul, mesti payah emak nk menjaga...tp rsenye taaaaaak kot...(perasan baik)

bile tgok amirul tdo, x tau nape mcm terharu,sdih, teruja, sume ade. mcm ni ker perasaan jd ibu...?? dulu mse adik2 kcik, jg2 jugak tp xde la rs mcm ni...huhu.... skarang da besar kot..hehe..

papepun, mudahn diberi kesempatan untuk merasa jd ibu yg sebenar..amin....

p/s: Amirul, nanti da besar, bce blog untie yer.....hehehehe....

Friday, February 25, 2011

HAKIKAT LELAKI....

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.


Jangan kamu anggap teman lelaki kamu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.


Cemburu! cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!


Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!


situasi di mana teman lelaki marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..


Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.


Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripada teman wanita. Si lelaki mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja.

Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.


:::Artikel ni saye ambik dari salah satu post dalm FB sahabat. Ape yg saye tgok, sgalanya memang benar. Bak kate jurulatih yg slalu ngaja saye dulu, 'LELAKI NI WALOPUN GANAS, TP DALAM HATI ADA TAMAN'. tapi kalo xde taman jugak kat dalm hati tu, xtaula.....:)::::

"1st-GiVeaWaY ConTesT From PembaWa WacaNa"


Klik di SINI...


Ini adalah contest of "1st-GiVeaWaY ConTesT From PembaWa WacaNa"

N these are my friends....=)



Tak sabarnye....!!!

Siti Hajar-Citra Cinta dan Pengorbanan

Ni la tajuk buku pertama yang sye uruskan selama ber'praktikal' di PTS ni. =) Amat tidak sabar menantikan kemunculannya walaupun x anta lg kat printer. Mesti korang tau kan sebab ape sye excited sgt...=) sbbnyer,name saye sme dgn the main character in the story..:) mcm tau2 je pnulis tu sye nk masuk situ...time ksih kpada penulis, kak nurasyikin....mgkin buln mac baru kuar buku ni... x sbarnyer........=p

p/s: nanti beli tau....

Thursday, February 24, 2011

Semuanya Allah yang tentukan...

Hari ini, saye terbaca email yang diberi kepada staf2 di sini. Dikhabarkan penulis bagi buku 'Menjaga Kesihatan Wanita' terbitan PTS Publications menghidapi penyakit barah pada tahap yang kritikal. Bagaimana seorang penasihat yang menasihat pembacanya untuk menjaga kesihatan dapat memperoleh penyakit ni.. Dugaan, ujian dan takdir yang Allah berikan memang tidak mengira sesiapa pun. Betol kate pepatah, 'Kita hanya merancang dan menyelaraskan, tp Allah yang menentukan smuanye'. Semoga segala derita yang ditanggung, dapat dihadapi dengan tabah dan sabar. Amin....


ini adalah buku yang ditulis oleh beliau



SAYA NAK!! SAYA NAK!!

KLIK SINI TAU!!!
DA PKUL 12 LBIH, TP NAK JUGAK!! NAK JUGAK!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Instagram